Deklaracja dostępności
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kątach Wrocławskich zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej https://gopskatywroclawskie.naszops.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Treści niedostępne:
Niezgodność dotyczy braku opisów zdjęć oraz umieszczanie skanu dokumentów/plików.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Izabela Senk, adres poczty elektronicznej sekretariat@gopskaty.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 71-33-47-226. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedzibą Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kątach Wrocławskich jest budynek parterowy. Ciągi komunikacyjne wolne są od różnic wysokości. Brak również przeszkód terenowych
i nawierzchni uniemożliwiających poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich. Budynek jest ogrodzony i zawiera parking z miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych. Nawierzchnia parkingu jest utwardzona, nieuszkodzona oraz właściwie oznaczona. Budynek posiada czytelną i wyraźną tablicę informacyjną /na budynku/. Główne wejście jest zadaszone i dostępne dla osób poruszających się na wózku. Przed i za drzwiami brak progów. Drzwi wejściowe są przeszklone i dobrze widoczne na tle budynku mimo tego, że nie są skontrastowane. Poza tym zaopatrzone są w uchwyt w kształcie lir. C. Za drzwiami znajduje się wiatrołap oraz drugie szklane drzwi, które również nie zostały skontrastowane. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Dostęp do wszystkich pomieszczeń biurowych odbywa się z poziomu korytarza, brak zmian w strukturze posadzki. Budynek posiada dostosowaną i oznaczoną piktogramem toaletę o odpowiedniej przestrzeni manewrowej dla osób ze szczególnymi potrzebami. Drzwi są odpowiedniej szerokości, wejście nie ma progu. Drzwi wyposażone zostały w system zamykania. Przestrzeń transferowa znajduje się z jednej strony miski ustępowej i ma odpowiednie wymiary. Toaleta została wyposażona w jednostronną, uchyloną, stabilną poręcz zamontowaną po przeciwnej stronie miejsca odstawczego. Miska ustępowa nie jest wydłużona. Umywalka jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach (odpowiednia przestrzeń pod umywalką). Toaleta nie posiada przycisku alarmującego. Brak jest wyznaczonego miejsca dla opiekuna z dzieckiem. W ośrodku zatrudniony jest pracownik pierwszego kontaktu, który pełni funkcję biura obsługi klienta. Po wstępnym rozeznaniu sprawy prosi pracownika merytorycznego bądź wskazuje miejsce docelowe załatwienia sprawy. Biura nie zostały wyposażone w systemy wspomagające osoby z dysfunkcją słuchu.
Pokój pierwszego kontaktu wyposażony jest w biurko do obsługi klientów poruszających się na wózkach inwalidzkich. W ciągach komunikacyjnych brak jest progów i przeszkód, istnieje możliwość wyjścia z budynku drugim wejściem. Budynek posiada drogi ewakuacyjne, których schematy zostały umieszczone na planach ewakuacyjnych. W budynku brak systemu powiadamiania alarmowego, zarówno dźwiękowego, jak i świetlnego. Nie zastosowano całościowego planu obiektu.
Aktualne udogodnienia:
-
dostępne dla osób poruszających się na wózkach
-
dostępne dla osób niewidomych i słabowidzących
-
dostępne dla osób niesłyszących i słabosłyszących
-
możliwość wejścia z psem asystującym i psem przewodnikiem
-
miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami
-
toaleta dla osób niepełnosprawnych